Powered by Blogger.

RSS

::SURAT::SURAT::SURAT::

:::SURAT:::


20 JANUARI 2011


Lia: Korang boleh diam x??tlong la jgan gduh time mcam nie!!


Henry dan Felix terdiam mendengar Lia menjerit...Milo dan Angel memandang sesama sendiri manakala L memandang ke arah luar tingkap..


Henry: nie semua Felix punyer pasal...aku tau dia yang hantar surat tu....
Felix: hei!tgok sape yg mulakan?aku ke dia?aku x kan htar la mende bodoh mcam tu....ntah2 dia yg hntar...
Lia: aku kata stop kan!
Milo: kita patut pikir pe kite nak buat skarang....kte kene cari Alice....adoi...mane lah budak nie pergi...ko x de  nampak ke dye pergi mne?
Lia: x dek...pgi tadi aku bgun dye dah hilang...aku ingat dye pergi libry...aku pergi sne dye x dek..
Milo: herrmmm...pelik betul....ntah2 dye yang bunuh cikgu May?
Angel: ko jangan nak tuduh sebarangan....
Milo: aku x tuduh...aku just wat jangkaan...mcam citer2 penyiasat kat tv...cter CSI...hehehe..
Angel: ni bukan masanya....
Milo: rilex la....aku tension tgok muke korang tegang sangat......
Angel: lawak ko x kene r...x dek yg lawak pon...
Milo: alaa...x lawak la pulak....
Henry: macam ne skarang nie?wei L ko jgan senyap je...ko x dek suggestion ke?


L masih memandang ke arah luar tingkap....


Henry: L..jwab la....
L: aku rasa kte sme berkumpul kat libry...kat situ kte bincang pe kte nak wat...kat sini aku rasa kurang sesuai...
Angel: jom!!


Semua bergerak ke libry........


20 January 2009


Angel: Wah...ramai nye orang.....ko rasa owk ke university ni?
Milo: Ntah la....owk kot...rmai awek cun la....hahhaaaa....
Angel: ko nie..x dek mende lain ke pkir??tpi betul jugak....hahahaa....time nie la nak cari awek...hahahaaa.
Milo: tau x pe.....
Angel: kat mane kita nak pergi daftar nie?mana dewan Sky nie??besar sgat tempat nie...mmg sesuai ngan nme dye...SKY University....
Milo: ko nie....buta ke?tgok signboard tu kata pe?
Angel: hahaaa...aku x perasan la...ko gak suruh aku tgok awek cun...x sruh aku tgok signboard pown...hhahahaa..
Milo: banyak la alasan ko....hahahaa... 


Di perkarangan dewan SKY university..


Lia: Mama...owk ke university nie?jauh sangat...susah nak blik...
Caron: its owk la syang...sebenar nyer jauh bgus tuk Lia...berdikari....kan darling?
Thomas: betul...Lia kene berdikari...sampai bila nak duduk dgan mama n papa....
Lia: selama nie pown Lia berdikari....x payah nak mention....
Caron: Lia...jgan cakap macam tu dengan papa...
Lia: habis tu???Lia nak ckap macam ne?
Caron: Lia....
Thomas: x pe darling...sekarang dye x leh terima i...nanti dye akan terima....
Lia: huh...blagak baek...jangan harap aku nak terima...
Caron: Lia...stop it..
Lia: dah r mama....Lia boleh uruskan semua sendiri...mama boleh blik skarang....bye mama...
Caron: betul nie?
Lia: ye mama...just go home....
Caron: ok...take care Lia..i love you..kalau ada pape?need anything...call mama ea....
Lia: ok... 


21 January 2009


Di dewan SKY University...


MR Andrew: Good morning to all of you. Selamat datang ke SKY University, kepada plajar yang baru daftar semalam. Saya Mr Andrew, pengetua di SKY university nie. Baiklah, kepada pelajar yang telah bergelar senior disini saya harap anda semua dpat mmberi tunjuk ajar yg baik kepada pelajar baru. Saya tidak mahu mendengar sebarang masalah timbul pada semester baru ini.  Saya harap anda semua juga dpat mengikuti peraturan yg tlah ditetapkan dan belajar dgan bersungguh-sungguh pada semester ini.  Bercakap ttang pencapaian semester ini, kepada sesiapa yang tidak mencapai target dlam peperiksaan, anda tidak akan dibenarkan pulang pada cuti semester dan akan dikenakan denda.  Denda apa, saya sedang fikirkan, tpi yang pasti anda tidak dbenarkn pulang cuti.  Jika anda semua ingin pulang bercuti belajarlah bersungguh-sungguh dan capai tahap yg university mahu. Kepada pelajar yang dpat pencapaian yang cemrlang anda akan di berikan hadiah.  Hadiah sedang kami bincangkan, mungkin percutian, mungkin tajaan biasiswa ataupun apa-apa sjelah. Semuanya masih dalam perbincangan.  Baiklah, saya tdak mhu brcakap panjang, kpd pelajar baru, selmt dtg skali lagi, kpd plajar yg tlah bergelar senior, teruskan pncapaian yg cemrlang, sekian.


Selepas perhimpunan..


Angel: kau dengar apa Mr Andrew ckap tadi?spe yang tak cpai target tak leh blik cuti sem..
Milo: Mestilah dengar...ko ingat aku pekak ape?
Angel:hehe...ala aku sje jer...tpi kan..aku takut lah tak dpat cpai target.....aku nak balik...hehehe..
Milo: Laaa...anak mak rupanye mmber aku ni..hahahaaaa...
Angel: Ish mane ada r...aku ada program cuti sem nnti...nak pergi mlancong ngan family...hehe..
Milo: ape r....pkir cuti lak...kelas pown tak start lagi....ko ni Angel...ape la....hahaha..
Angel: Alaa...aku just terpikir je...tpi serius aku tkut tak dpat balik cuti sem..ntah apa denda yg Mr ANdrew nak bagi...ish...
Milo: Ko mesti lepas nyer....ko kan cerdik...kalo tak..tak dpat twaran msuk U nie...alah..kte study sme2...mcam sbelum nie...
Angel: betul jugak kan..hehehee..
Milo: dah tak payah pikir....ape kata kita pergi round tgok kelas kita kat mana...nanti tak lah sesat time class
Angel: okey gak tu...jom la....

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment